Volta Limburg staat voor u klaar
U kunt bij ons een aantal zaken direct online te regelen, zoals het melden van een storing, een verhuizing doorgeven of het verzetten van een servicebezoek.
U kunt ook terecht bij onze Veelgestelde vragen voor bijvoorbeeld vragen over CV-ketels, onderhoud en zonne-energie.
Mocht u via onze website geen antwoord vinden op uw vraag, neem dan contact met ons op via 088 027 8888 of via klantenservice@voltalimburg.nl.
Direct online regelen
U kunt een aantal zaken direct online regelen bij ons, zoals het melden van een storing, het wijzigen van uw rekeningnummer en het verzetten van een servicebezoek.
Storing melden
Meld uw storing zodat wij dit zo snel mogelijk voor u kunnen oplossen.
Wijziging(en) doorgeven
Geef uw nieuwe adres of rekeningnr. door, of zeg uw contract op.
Veelgestelde vragen
Meest gestelde vragen
Op basis van een grondige analyse van de veelgestelde vragen van onze klanten hebben we voor u een top 10 van meest gestelde vragen samengesteld:
Het is belangrijk voor de werking van de CV-ketel dat er voldoende druk is. De meter bij uw toestel zou tussen de 1.5 en 2.0 atmosfeer moeten staan. Wanneer de ketel net geïnstalleerd is dan zal onze monteur de druk iets verhogen. Als de druk te laag is dan is het belangrijk dat de ketel bijgevuld wordt met water. Bekijk onze pagina over CV-ketel bijvullen.
Als u water hoort stromen in uw verwarming, dan is het wellicht nodig om de verwarming of CV-ketel bij te vullen en de verwarming te ontluchten. U kunt ook een tik horen in uw radiator. Bekijk onze pagina over verwarming ontluchten.
Als u een storing heeft, kunt u contact opnemen met onze storingsdienst door te bellen naar 088 027 8888.
U kunt uw verhuizing doorgeven via onderstaand formulier of telefonisch door te bellen naar 088 027 8888.
Klik hier om uw rekeningnummer online te wijzigen.
U kunt een keuze maken uit verschillende soorten onderhoudscontracten. Dit is afhankelijk van de leeftijd van het toestel en de mate van service die u wenst. U bent er dan altijd van verzekerd dat er bij een storing snel een monteur bij u langs komt. U kunt natuurlijk ook persoonlijk advies krijgen zodat onze medewerkers u kunnen adviseren. Neemt u gerust contact met ons op.
Dit kan als de minimale huurperiode van vijf jaar verstreken is.
U kunt te allen tijde een offerte aanvragen voor de restwaarde, na de huurperiode van vijf jaar, van uw gehuurde toestel. Een veel voorkomende reden voor afkoop is een verhuizing. De nieuwe bewoners kunnen het contract overnemen tegen dezelfde voorwaarden die voor u van toepassing waren. Indien zij hier niet voor kiezen of wanneer u geen huurcontract wenst over te dragen zult u het toestel moeten afkopen. Geef uw verhuizing aan ons door via het onderstaande formulier of neem contact op met één van onze medewerkers.
Vanuit onze rol als service-organisatie willen wij onze zorgplicht zo lang mogelijk nakomen. Wij willen onze bijdrage leveren om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM en hanteren daarnaast eigen aanvullende maatregelen om zowel de bewoners als onze medewerkers zoveel mogelijk te beschermen. Onze werkwijze is als volgt:
- Wij houden ons aan de hygiëneregels om besmetting te voorkomen.
- Medewerkers met ziekteverschijnselen (verkoudheid, hoesten, niezen, keelpijn en/of koorts) blijven thuis.
- Medewerkers die gedurende de werkdag verkoudheidsklachten krijgen, stoppen hun werkzaamheden en gaan naar huis.
- Waar mogelijk werken medewerkers thuis. Op die manier maken we ruimte voor de fysieke werkplekspreiding van medewerkers van het callcentre​.
- Er worden geen fysieke vergaderingen gehouden. Vergaderingen worden telefonisch of via Skype gedaan.
- Wij organiseren geen grote gezamenlijke bijeenkomsten op ons kantoor. Ook bezoeken wij zelf geen externe gezamenlijke bijeenkomsten.
Onze werkzaamheden
Onderhoudsafspraken
Alle geplande afspraken worden uitgevoerd, met twee uitzonderingen;
- Wanneer u ons niet binnen wilt laten, plannen we een afspraak op een later moment
- Wanneer de monteur ziet dat er personen zijn met ziekteverschijnselen op het adres, plannen we een afspraak op een later moment
Storingen
Wanneer er een storing bij ons binnenkomt, vragen we vooraf naar de urgentie van de storing;
- Is er sprake van urgentie (veiligheids- of gezondheidsissues) dan komen we direct in actie. Wij communiceren dat u op veilige afstand (minimaal anderhalve meter) moet blijven.
- Wanneer de storing niet urgent is, komen wij niet direct langs, maar plannen een normale afspraak in.
Adviesafspraken
-
Heeft u of andere bewoners geen klachten, dan gaat de afspraak gewoon door. Hierbij volgen wij de voorgeschreven hygienemaatregelen op om besmetting te voorkomen. Daarnaast vragen wij de medewerking om voldoende afstand te houden.
-
Bij het daadwerkelijke bezoek zal de medewerker een laatste risicoanalyse uitvoeren. Bij een gezondheidsrisico voor u of andere bewoners of onze medewerker(s) voert onze medewerker geen werkzaamheden uit en wordt de afspraak geannuleerd.
-
Bij een geplande afspraak en ziekteverschijnselen vragen wij u contact met ons op te nemen om de afspraak te verzetten.
-
Wij bieden u de mogelijkheid om de afspraak te verplaatsen of om u online advies te geven. Neem hiervoor contact met ons op.
Plaatsing nieuwe toestellen
-
Heeft u of andere bewoners geen klachten, dan gaat de afspraak gewoon door. Hierbij volgen wij de voorgeschreven hygienemaatregelen op om besmetting te voorkomen. Daarnaast vragen wij de medewerking om voldoende afstand te houden.
-
Bij het daadwerkelijke bezoek zal de medewerker een laatste risicoanalyse uitvoeren. Bij een gezondheidsrisico voor u of andere bewoners of onze medewerker(s) voert onze medewerker geen werkzaamheden uit en wordt de afspraak geannuleerd.
-
Bij een geplande afspraak en zieketeverschijnselen vragen wij u contact met ons op te nemen om de afspraak te verzetten.
Heeft u vragen?
De ontwikkelingen rondom het Coronavirus gaan snel. Met alle maatregelen willen wij de verspreiding van het Coronavirus zoveel mogelijk beperken. Wij volgen hierbij de richtlijnen van het RIVM. Wij hopen op uw begrip.
Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op via 088 027 8888.
Klein onderhoud bestaat uit een visuele inspectie op slijtage en lekkage en het uitvoeren van metingen (afstelling en branderdrukken). Bij een CV-combi ketel worden de warm water temperatuur en de hoeveel warm water gemeten. Klein onderhoud duurt circa 15 tot 30 minuten afhankelijk van toestel.
Groot onderhoud bestaat uit het reinigen van de nodige componenten, (preventief) vervangen van onderdelen ter bevordering van een goede en veilige werking van het toestel en duurt tussen de 45 en 60 minuten, afhankelijk van het toestel. Zowel bij Groot als klein onderhoud kunnen onderdelen vervangen worden. Afhankelijk van het contract zullen hier kosten aan verbonden zijn. De monteur stelt de bewoner hiervan alvorens vervanging op de hoogte.
Met randapparatuur bedoelen we alle appendages die buiten het toestel vallen zoals het expensatievat, de kamerthermostaat, de vul- en aftapkraan, de inlaatcombinatie, de overstort, de drukreduceer en de radiatorknop. Met uitzondering van de all-in contracten vallen deze genoemde appendages ten alle tijden buiten het contract.
Bij all-in contracten zijn deze gedekt tot € 275,- met dezelfde storingsoorzaak. Leidingwerk, riolering/condensafvoer, radiatoren en rookgasafvoer/lage temperatuur verwarming en dakdoorvoer vallen ten alle tijden buiten contract en zijn ook geen randapparatuur.
Kies op welke manier u in contact wilt treden met ons
We begrijpen dat iedereen een andere vorm van contact prefereert. Daarom kunt u op 3 manieren in contact treden met ons:
Onze klanten zijn erg tevreden met ons
Wilt u contact met één van onze medewerkers?
Zodra wij uw gegevens hebben ontvangen, zullen wij binnen 1 werkdag telefonisch contact met u opnemen.

U kunt ons ook bellen of mailen
We zijn op werkdagen van 08:00 - 17:30 uur, en op zaterdag van 09:00 - 13:00 uur, te bereiken via 088 027 8888, of via klantenservice@voltalimburg.nl.
(088-nummer: lokaal tarief)